Beijing trip - Reisverslag uit Hangzhou, China van Eliza Velthuys - WaarBenJij.nu Beijing trip - Reisverslag uit Hangzhou, China van Eliza Velthuys - WaarBenJij.nu

Beijing trip

Door: ElizainChina

Blijf op de hoogte en volg Eliza

09 April 2012 | China, Hangzhou

Nihao!

En ik ben terug van mijn 5 daagse trip in Beijing!
Beijing was echt super gaaf!

Ik heb samen met Lieselotte en Tamara de nachttrein van 13 uur heen genomen. Ik sliep samen met Tamara in een hokje op de 2 bovenste bedden en onder ons lagen 2 andere chinezen. Op zich was het best te doen, de bedden waren redelijk goed en heb best kunnen slapen in de trein.

Toen we aankwamen 's ochtends op het Railway station van Beijing wouden we eerst een taxi nemen naar het hotel maar de man wou ons alleen brengen voor 150 RMB, das omgerekend 15 euro! Dus we besloten met de bus te gaan, maar we konden de juiste bus niet vinden dus uiteindelijk zijn we maar voor de metro gegaan! Na een half uurtje in de metro zitten we eindelijk aankwamen bij het juiste station konden we het hostel niet vinden, dus hebben we maar een taxi gepakt.

Het hostel was best oke! Het zag er netjes en verzorgt uit en we konden zelfs in het hostel ontbijten. De 1ste dag zijn we naar Beijing Zoo geweest om natuurlijk Panda's te bekijken! We hebben wel panda's gezien maar zo bijzonder was het eigenlijk ook weer niet. De hele dierentuin viel ons best tegen. Het was supergroot maar er het was niet super bijzonder, het aquarium dat erbij in zat was wel super mooi maar ook niet dat je zegt spectaculair. Ik vond persoonlijk het aquarium in Shanghai mooier! Maar goed ik heb in ieder geval panda's in het echt gezien!!

De 2de dag zijn we naar het Summer Palace geweest. Het was hier natuurlijk super druk! We zijn eerst naar een tempel geweest die erbij zat, dus de hele berg opgeklommen en toen we boven kwamen hadden we een super schitterend uitzicht! Het was echt wel de moeite waard! Daarna zijn we naar het echte Summer Palace geweest wat ook best tegenviel. Maar goed we zijn er geweest en hebben het gezien!

3de dag zijn we naar de verboden stad geweest, hier was het natuurlijk ook super druk! Het was best mooi om de oude gebouwtjes te zien maar hier waren we al snel uitgekeken omdat alles op elkaar lijkt, dus hebben we de rest van de middag gebruikt om te winkelen! (wat natuurlijk ook moet gebeuren!) 's avonds zijn we wat wezen drinken in een Belgische bar! Jaja, we hebben lekker Belgisch bier kunnen drinken! En we wouden nog op zoek gaan naar een club maar we waren best moe en besloten maar naar bed te gaan!

De 4de dag zijn we naar de Chinese muur geweest! We hadden via het Hostel een busje geboekt die ons heen en terug bracht voor 260 RMB ongeveer 26 euro en de tickets voor de muur zaten er ook bij in. Wij dachten dat word vast een verrot busje, maar we kregen een zeer luxe busje voor 9 personen dus met zijn 4ren hadden we plek zat! Eenmaal bij de muur aangekomen gingen we met een kabelbaan helemaal omhoog! Toen we boven kwamen hadden we uiteraard super mooi uitzicht en hebben we paar foto's gemaakt en daarna zijn we aan het klimwerk begonnen! Wat een trappen zeg! Jeetje! Ondanks het klimwerk hadden we wel super mooi uitzicht en kunnen we toch zeggen dat we op de chinese muur zijn geweest! Na het lopen en klimmen op de muur mochten we rodelend naar beneden op de rodelbaan! Wat super gaaf was!
'S avonds zijn we wezen stappen, eerst naar de belgische bar waar we met 2 andere nederlandse meisjes hadden afgesproken die in Beijing stage lopen, en daarna naar een club genaamt: Mix. Hier hebben we super goed en leuk kunnen stappen en natuurlijk werd het weer een latertje.

De laatste dag wouden we nog naar het Olympisch stadion, dus zijn we toch nog maar even wezen kijken. Het was echt super groot maar wel mooi om te zien! Diezelfde avond gingen we alweer terug met de nachttrein dus na het Olympisch stadion gezien te hebben, hebben we onze koffers opgehaald en zijn we naar het Railway Station gegaan.

En toen zat de Beijing trip er ook alweer op! Ik heb het super naar me zin gehad, maar het voelt fijn om weer in mijn vertrouwde stade Hangzhou te zijn!

Nog maar 3 weekjes en dan zit mijn stage er ook alweer op! De 5 maand zijn echt gevlogen! Voor je het weet is het alweer voorbij! Maar nu ga ik nog even goed genieten van de laatste 3 weken hier!

Zaijian!

• 09 April 2012 - 13:33

Pa En Ma:

Mooi dat je genoten hebt van je vakantietrip. Jij kunt zeggen dat je op de chinese muur bent geweest machtig mooi toch.
    Ook Pandas gezien wat wil je nog meer!

Nu nog even de laatste lootjes wegwerken en dan en je weer thuis, we verheugen ons er nu al op en tellen de dagen af.

Gr. Van ons allemaal

• 10 April 2012 - 21:07

Broederlief:

Tss panda's, chinese muur ik ben echt stinkend jaloers ^^

nog even lekker genieten die laatste weken want het is maar een once in a life time happening zo'n stage!