Shanghai! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Eliza Velthuys - WaarBenJij.nu Shanghai! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Eliza Velthuys - WaarBenJij.nu

Shanghai!

Door: ElizainChina

Blijf op de hoogte en volg Eliza

24 Januari 2012 | China, Hangzhou

Nihao!

En ik ben weer veilig terug in me eigen vertrouwde stadje Hangzhou! Het was echt super leuk en gezellig in Shanghai!

Zondag ochtend zaten we om 9 uur in de hogesnelheidstrein met 300 km p/h naar Shanghai. We waren binnen 1 uur al in Shanghai! Super snel! Eenmaal daar aangekomen zijn we de juiste metro gaan zoeken en hebben we de metro genomen naar ons hotel. In de metro zijn ik en Lieselotte nog flink geschrokken. Eerst kwam er een vrouw met een karaoke set op der rug zingend voorbij, samen met een kindje die een bekertje vast hield waar je geld in moest doen. Daarna kwam der een man IN kleermakers zit voorbij geschoven ook met een bekertje, toen hij bijna bij ons was, waren we bij een volgend station dus de deuren gingen open en er kwamen 2 mannen bij in die een andere man op de grond duwde. (Wij dachten eerst die meneer is omgevallen of flauwgevallen ofzo, niet dus) en ze beginnen tegen elkaar te schreeuwen. Toen een van de binnengekomen mannen de man in kleermakers zit zag, wou die de arme man pakken, maar de man in kleermakers zit schoof naar de deur en hij kon plotseling weer op 2 benen lopen en rende weg, en toen sloten de deuren. De 2 net binnen gekomen mannen begonnen tegen de man op de grond te schreeuwen en beetje te trekken. Ik en Lieselotte zaten er vlak naast dus het was echt heel eng! Aangezien wij geen chinees verstaan en ze best wel hun stem verhefte. Een stop voor onze halte, pakte de 2 mannen de man op de grond op en trokken ze hem mee na buiten. Toen was het ook ineens rustig in de metro en konden ik en Lieselotte even bijkomen. De andere chinezen in de metro stonden er ook gewoon bij te kijken en deden niks! Typisch een geval van: Ik stond erbij en keek ernaar.

Toen we bij onze halte aankwamen en naar buiten waren gelopen met onze koffers, hebben we eerst 1 blok rond gelopen omdat we niet wisten welke kant het op was, maar gelukkig had Lieselotte nog een kaartje van het hotel met chinese naam erop en er kwam een jongen naar ons toe die in het engels vroeg of die ons kon helpen. Toen we na 15 minuten lopen ons hotel hadden gevonden en hadden ingecheckt hebben we onze koffers gedumpt en hebben we even gerelaxt.

Daarna zijn we na de beroemde televisietoren geweest en zijn we via de voetgangers tunnel naar de andere kant van de rivier gegaan. Alhoewel voetgangers tunnel niet echt de juiste benaming was. We werden in een soort gondelachtig bakje gezet en gingen door een tunnel van lichtjes heen met geluidseffecten, wat overigens wel heel leuk en mooi was om te zien! Toen we aan de overkant waren hebben we even rondgelopen zijn we over een brug gelopen en toen vonden we een aquarium. Daar zijn we toen ingegaan en het was het zeker waard! Het was super mooi en we zijn ook door een glazen tunnel doorgelopen waar we boven ons hoofd vissen konden zien zwemmen! Ik had dit nog nooit eerder gezien dus ik vond het super mooi en speciaal!

Daarna zijn we wat gaan eten en zijn we 's avonds weer terug gegaan naar de televisietoren om alles heel mooi verlicht te zien! Daarna zijn we terug naar ons hotel gegaan om te gaan slapen, want we hadden veel gelopen en waren best wel moe!
'S avonds hoorden we veel vuurwerk, en we dachten dat we de volgende dag dat ook nog wel zou zijn, dus dan zouden we later opblijven om het vuurwerk te zien.

De volgende morgen zijn we rond 9 uur opgestaan en hebben ons rustig aangekleed en opgemaakt. Rond half 11 gingen we naar buiten om even te ontbijten. We vonden toen vlakbij ons hotel een broodjes zaak, waar je zelf verschillende broodjes kan uitzoeken en opscheppen en dat voor een hele goedkope prijs! Allebei de dagen hebben we ontbeten voor minder dan 3 euro per dag! Super goedkoop en het was hartstikke lekker!

Daarna besloten we een tempel te gaan bezoeken maar dat was super druk!! Dus dachten we dat we misschien als we dan nog zin hadden later terug konden. We besloten het nederlandse restaurant maar op te zoeken. We hadden een stuk zelf gelopen omdat het wel dicht in de buurt was (op de kaart) maar uiteindelijk hebben we toch maar een taxi genomen die ons naar een kruispunt toe bracht en het vanaf daar ook niet meer wist. We waren dus in de straat dichtbij het restaurant. We zijn 2 kanten van het kruispunt opgelopen, en dan ook een heel stuk gelopen, toen we het na ik denk 1 uur of misschien nog wel langer niet konden vinden hebben we het maar opgegeven en zijn we maar naar een dichtstbijzijnd winkel centrum wat gaan drinken. Daarna wouden we naar een theehuis gaan dichtbij Yuyuan Garden. Toen we na even zoeken en puzzelen de juiste metro hadden gevonden en daar aankwamen was het echt super super druk! Ik heb nog nooit van me leven ZOVEEL chinezen bij elkaar gezien! VERSCHRIKKELIJK!! We waagden het erop in het oude stadje te gaan kijken, maar het was echt verschrikkelijk! Ik moest opgegeven moment Lieselotte vastpakken omdat het zo druk was dat we elkaar anders zouden kwijtraken. Het was echt je er door heen persen, anders kwam je niet vooruit! Na helemaal platgedrukt te zijn door alle chinezen hebben we toch heelhuids eruit gekomen en besloten maar later terug te komen. We hebben toen even gewinkeld en zijn 's avonds terug gekomen en toen was het veel rustiger en konden we normaal lopen. Alle lichtjes stonden aan en het was veel mooier dan overdag! Daar hebben we tot best laat rondgelopen en we hebben vuurwerk gezocht, maar konden niks vinden dus zijn we maar terug naar het hotel gegaan om te gaan slapen. We hebben die nacht ook geen vuurwerk gehoord.

De laatste dag hebben we eerst een beetje uitgeslapen en hebben we rustig ontbeten. Toen wouden we naar Nanpu Bridge, maar toen we bij de juiste halte uitstapten (metro) konden we het niet vinden alleen veel bruggen met snelwegen. Dus hebben we de metro gepakt om toch dat nederlandse restaurant te vinden. We pakten toen we uit de metro kwamen een taxi en die zette ons af op het zelfde kruispunt als de dag ervoor en verrekt, hij wees naar een klein verstopt huisje met daarboven in kleine letters de naam van het restaurant. Met een geïrriteerd gevoel dat we daar de vorige dag zolang naar opzoek zijn geweest en er gewoon best vaak langs zijn gelopen zijn we daar naartoe gegaan, maar toen we voor de deur stonden bleek dat hij dicht was... Balen als een stekker dus, geen broodje kroket of frietjes.

Toen zijn we maar terug gegaan naar Yuyuan garden, maar dat was alsnog super druk dus hebben we onze koffers maar gepakt en zijn we maar alvast naar treinstation gegaan met de metro. Daar hebben we wat gegeten en hebben we gewacht op de trein terug.

En nu ben ik weer vertrouwd in me eigen kamertje in Hangzhou! ^^

Het was super leuk en ik wil zeker nog een keer terug om te winkelen!!

Shanghai kan ik afstrepen nu op naar Beijing haha!

De foto's moet ik nog uploaden, maar volgens mij zit er op deze site een limiet van 150 op. Dus ik moet even aan andere manier vinden om ze te uploaden!
Ik laat het weten!

Tot de volgende update!
PS: wat een lang verhaal zeg hahaha!

• 24 Januari 2012 - 12:03

Vinnie:

zo zo zuster dat was dus een hele ervaring! die drukte zal in beijing nog wel drukker zijn denk ik ^^

dus weer lekker aant werk de rest van de week.

succes knuffs

• 24 Januari 2012 - 14:50

Ivonne De Bruin:

Gelukkig weer heel en samen terug in Hangzhou. Het leek dus qua drukte op koninginnendag in Amsterdam.
    Je hebt trouwens wel veel foto's geplaatst. Wel leuk hoor!!! Hopelijk kunnen er toch meer dan 150, want zo schiet het wel aardig op.

• 24 Januari 2012 - 15:16

Dewi:

AAAHH Het klinkt allemaaal zoo gaaf :D
    I'm SO Jealous~ :D

Heeeel veel plezier verder ne~:D

• 24 Januari 2012 - 19:02

Pa En Ma:

we zijn wel jaloers op je hoor, ziet er allemaal geweldig uit. we zijn blij dat jullie hebben genoten en weer heelhuids terug in Hangzhou zijn.

leuk om al die foto's te kijken.