Chinees Nieuwjaar - Reisverslag uit Hangzhou, China van Eliza Velthuys - WaarBenJij.nu Chinees Nieuwjaar - Reisverslag uit Hangzhou, China van Eliza Velthuys - WaarBenJij.nu

Chinees Nieuwjaar

Door: ElizainChina

Blijf op de hoogte en volg Eliza

21 Januari 2012 | China, Hangzhou

Nihao!

Het Front-Office feestje was suer gezellig!! Het was in een High Tea House ergens downtown. Ik reed met een van mijn collega's mee in haar auto.
Eenmaal aangekomen kregen we thee en hadden we een klein buffet. Na wat gegeten en gedronken te hebben ben ik met 3 andere collega's naar boven gegaan en hebben hun traditioneel Mahjong gespeelt! En niet op de computer zoals wij dat kennen maar met echte steentjes en lastige spelregels, dus ik kon alleen maar kijken! Dat was opzich best saai, maar toen we naar een uurtje of 2 weer naar beneden gingen waren er al best veel mensen en toen kwam de rode wijn op tafel voor het avond buffet en toen kwamen alle chinezen los! Eten, drinken en gezellig kletsen! Toen moest iedereen een nummertje trekken voor de Lucky Drawing op het eind van de avond. Later op de avond hebben we nog spelletjes gedaan en werden er cadeautjes uitgedeeld voor de winners van de lucky drawing. Rond een uurtje of 9 was ik weer thuis en was super moe, en daarbij moest ik de volgende dag gewoon weer om 7 uur op me werk verschijnen. Maar het was wel super leuk en gezellig!!

Vorige week zaterdag hebben we een afscheidsfeestje gehad voor Michelle! Haar stage zit er helaas al weer op! We zijn eerst naar een voorstelling geweest genaamt: Song of Romance Dynasty. Een super mooie dans show! Voor maar 20 euro hadden we tickets en een guide er naar toe. Het is echt een aanrader we hebben allemaal met veel plezier gekeken naar het spektakel! Daarna zijn we naar Phebe's geweest waar je voor een 10tje onbeperkt kan drinken en later op de avond nog naar COCO om Michelle's laatste zaterdag avond af te sluiten!

Zondag avond zijn we nog met zijn 7en uit eten geweest in een western restaurant met uiteraard westerse prijzen. Maar het was super lekker en heb zelfs frietjes gehad en knoflookbrood! Heeeeeerlijk! hahaha!

Maandag was ik helaas ziek, had flinke koorts. Dinsdag heb ik geprobeerd te werken maar ging nog niet echt super. Maar gelukkig was ik woensdag vrij dus kon ik nog even uitzieken! Nu ben ik inmiddels weer tiptop in orde dus geen zorgen!

Ik heb net me koffer ingepakt voor morgen, want zondag tot en met dinsdag ga ik samen met Lieselotte naar Shanghai! Om 9 uur 's ochtends gaan we met de hogesnelheidstrein ernaar toe, en dinsdag avond om 5 uur weer terug. Ik heb er echt super veel zin in en ben zeer benieuwd naar hoe Shanghai eruit ziet! We hebben een nederlands restaurant gevonden in Shanghai die broodjes kroket verkopen, die gaan we dus sowieso even opzoeken!! En voor de rest veel sight seeing natuurlijk want we blijven touristen! Ik zal na mijn weekend in Shanghai updaten met foto's en hoe het was in Shanghai!

Tot de volgende update! ^^

  • 21 Januari 2012 - 10:07

    Pa En Ma:

    Heel veel plezier in shanghai en geniet van het chinese nieuwjaar daar.
    Maak veel fotos zodat wij hier er ook van kunnen genieten.
    En we hopen dat de broodjes kroket jullie lekker zullen smaken.

    Xxx

  • 22 Januari 2012 - 09:25

    Vinnie:

    Hee sistaah,

    lekker genieten hea!
    broodjes kroket, ik ben benieuwd hoe ze smaken misschien zit er wel hond in aha.

    veel plezier in shanghai!

    knuffels

  • 23 Januari 2012 - 16:17

    Erik Vos:

    Dat ze daar krokketten hebben is wel Nice! Zou er bijna heen gaan voor de krokketten en jou. Kom snel terug hè.

    Dikke kus. Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Hangzhou

Mijn reis naar China

Ik ga voor mijn 3de stage, 5 maand stage lopen in China.

Recente Reisverslagen:

09 April 2012

Beijing trip

16 Maart 2012

1,5 Maand

20 Februari 2012

Nog maar 2 maand!

24 Januari 2012

Shanghai!

21 Januari 2012

Chinees Nieuwjaar
Eliza

Actief sinds 24 Nov. 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 17703

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 07 September 2015

Vakantie naar Zuid-Korea

25 November 2011 - 29 April 2012

Mijn reis naar China

Landen bezocht: