Eerste paar dagen - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Eliza Velthuys - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Eliza Velthuys - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Eliza

20 Augustus 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Daar is eindelijk de eerste update uit Zuid-Korea!

Na een lange vlucht van ongeveer 20 uur alles gezamelijk zijn we veilig geland! Daarna nog 1,5 uur met de bus na downtown Myeongdong waar we onze eerste nacht doorbrachten in het N Four season Hotel! In het Hotel werden we warm onthaalt door 2 super vriendelijk receptionistes. Ingecheckt en snel omgekleed op de hotelkamer nog snel ff een restaurantje gezocht om te eten. Bibimbap voor mij en hot pot Bulgogi voor Nathalie! Heerlijk!!
Toen snel ons bedje in want de volgende dag verhuisde we naar het Crossroad Backpackers hostel in Hongdae.

Eenmaal ontwaakt eerst wakker worden met een goede bak koffie in de een van de zovele koffietentjes op de hoek. Daarna taxi gepakt om naar ons hostel te gaan. Daar onze koffers gedumpt en eerst even rondlopen en de omgeving ontdekken. Bij onze ontdekkingstocht kwamen we bij een cafe waar ik al heel lang heen wou namelijk: het Hello Kitty cafe! (Hoe kan het ook anders) hier hebben we een ijsje gegeten en genoten (vooral ik) van al dat roze.
Daarna zijn we naar een department store gegaan om even te snuffelen en even te lunchen.
In de avond zijn we door de straten van Hongdae gelopen. Overal eettentjes, mensen en kraampjes oftewel super gezellig! Hier hebben wij onze allereerste echte Korean BBQ gegeten. Om te smullen!! Heerlijk gegeten en daarna nog even gechillt op de rooftop van ons hostel en lekker optijd na bed!

Vandaag was de dag om de toerist uittehangen, camera om en gaan met die banaan! Eerst naar Koning Sae Jong Dae de uitvinder van het Koreaanse alfabet en daarachter lag het Gyeongbok Palace. Ook hier rondgelopen en tour gedaan door het museum waar we de geschiedenis van de koreaanse cultuur hebben ontdekt. Daarna even pauze en gelunched bij 2 aardige Ahjumma's die super lekkere Bibimbap voor ons hebben gemaakt en daarna weer door na het Korean National History Museum. Hier veel gezien en geleerd over de oorlogen van Korea.

Hierna zijn we door gegaan na het ubergrote: Lotte Department Store/Plaza. 11 verdiepingen hoog met allemaal verschillende winkels. Natuurlijk hebben we al de 11 verdiepingen gezien en waren we doodmoe, alleen nog even eten en dan na bed!
Voor het avondeten zijn we met de underground na Hapjeong gegaan en hebben daar gegeten in het BBQ chicken restaurant van Infinite member Sungyeol. Heerlijk onze buikjes gevuld en toen op na het hostel.

Morgen staan Gangnam District op de planning om te ontdekken en eind deze week reizen we af naar Busan om daar een paar dagen te blijven!

Ik zal tegen die tijd weer een verhaaltje uploaden!

안녕! Bye bye!

• 20 Augustus 2015 - 18:32

Jolanda:

ik ben jullie aan het volgen
    Geweldig land tot nu toe wat ik lees
    Al veel gezien .... Geniet ervan
    GrJolanda

• 21 Augustus 2015 - 22:28

Carolien:

Kan niet wachten tot het volgende verhaal en foto's, heerlijk op ontdekking door dit mooie land. Geniet ook voor mij ! Kusjes

• 23 Augustus 2015 - 01:38

Roy:

groetjes van uit een gezellig Lowlands